yeni başlıosanız öncelikle basit akorları örenmeniz sizin için ii
olacaktır.daa sora teoriye ve teknik kısma girebiliriz.şekillerle en
basit akorları anlatmaya çalışim:
öncelikle akor sitelerine veya kitaplarına baktıınız zaman "a g f em"
gibi şeyler görürsünüz ki bunlar bizdeki "la sol fa miminör" notaları
anlamına gelen batı müzii terimleridir.
do = c
re = d
mi = e
fa = f
sol = g
la = a
si = b
minör: notalar arasındaki 1 tam, 1 yarım, 2 tam, 1 yarım, 2 tam ses aralıklarına sahip gam türü.
mesela do minör gamı: do, re, mi bemol, fa, sol, la bemol, si bemol, do
akor basarken notanın yanına m olarak yazılır.mesela mi minör = Em
majör: sırasıyla 2 tam, 1 yarım, 3 tam, 1 yarım aralıktan oluşam gam.
mesela re majör gamı: re, mi, fa diyez, sol, la, si, do
gitar çalan bi elemanın bunları bilmesi farzdır.ayrıca tabi bi de hangi telin ne notası olduunu bilmesi de gerekir:
yukardan aşaa sırasıyla;
1. tel = mi
2. tel = la
3. tel = re
4. tel = sol
5. tel = si
6. tel = mi
en üstteki tel en kalın teldir bilindii üzere.
bi gitarda perde sayısı sabit olmamakla birlikte genelde elektrolarda
22 23 tane felandır.klasiklerde perdeler daa geniş oluo sanırsam
dolayısıyla perde sayısı daa az.
gitarı akort etmek için çeşitli akort programları var pc ye mikrofonla dinleterek gönül raatlııyla akort edebilirsiniz.forumda bi sürü verildi aratırsanız gelir mutlak.
şimdi simple chords dediimiz, gitarı ilk defa eline alan her mert delikanlının çalabilecei akorlarla başlıalım:
E akoru(üstten 2. telde 2. perde,3.telde 2.perde,4.telde 1. perde):
bu genelde mistik bi hava yaratma amacıyla kullanılıo.yane bi cümleye
bu akor eşliinde başlarsanız cümlenin devamı varmış hissini uyandırıo
dinleyicide.onun için genelde son nota olarak basılmaz şarkılarda
felan.bu akor bana hep starsailor ın poor misguided fool unu hatırlatır
nedense.
** akoru(üstten 3. telde 2. perde,4.telde 2. perde,5.telde 1.perde)
şimdi yukarda mi(e) için yaptıımız hareketi elimizi hiç bozmadan bi tel
aşaaya kaydıralım.aha alın size la minör.gitarın en dokunaklı
akorlarından biridir.bi parça bu akorla başlıo veya bitiosa kesin
hüzünlüdür.çou parçada kullanılır.
Em akoru(üstten 2.telde 2.perde,3.telde 2.perde)
en basit akordur ve basit olduu kadar anlamlıdır.bu da minör olduu için hüzün katar parçaya.her parçada mutlak vardır.
C akoru(üstten 2.telde 3.perde,3.telde 2.perde,5.telde 1.perde)
parçaya neşe katar.minörlerle uyumludur.bu akor girdi mi şarkıya bi tempo bi heycan gelio demektir.
D akoru(üstten 4.telde 2.perde,5.telde 3.perde,6.telde 2.perde)
dinleyende bi kabullenmişlik duygusu bırakır.genelde ilk başlarda dier
akorlardan buna geçmek biraz zor gelir parmaınızı tam oturtamassınız
felan ama sora biraz çalıştıktan sora bu sorun ortadan kalkıo beyinle
ilgili bi şe.
F akoru(üstten 2.tel 3.perde,3.tel 3.perde,4.tel 2.perde + işaret parmaı 1. perdeye komple basıcak)
şimdi basit basit akorlardan sora bunu çalmak çok zor diebilirsiniz.ama
bu da zamanla oturacak bi hareket.o işaret parmaının yaptıı olaya
"bare" denio ve parçanın içinde o hareketi yapmak başlarda hayli
kastırıcı.bu akor da bi olaydan bi olaya geçişi belirtio duygu
olarak.yani "bi şe oldu sora bi şe oldu" derken "sora" kısmı f
oluo.geçiş gibin.
G akoru(üstten 1.tel 3.perde,2.tel 2.perde,5.tel 3.perde,6.tel 3.perde)
bu akordan bi duygu almıorum ben şahsen.genelde bitişlerde veya geçişlerde kullanılıo kulaa hoş gelio ama bi duygusu yok sanki.
A2 akoru(üstten 3.tel 2.perde,4.tel 2.perde)
parçaya atmosferik bi ortam katıo kanaatimce.eer bu resimdeki harekette
boşta kalan serçe parmaınızı 5. telde 2.perdeye basarsanız o zaman
normal A yani la akorunu elde etmiş olursunuz ve böylece A2 daa anlamlı
bi akor dönüşmüş olur.deneyin dinleyin farkı siz söleyin
olacaktır.daa sora teoriye ve teknik kısma girebiliriz.şekillerle en
basit akorları anlatmaya çalışim:
öncelikle akor sitelerine veya kitaplarına baktıınız zaman "a g f em"
gibi şeyler görürsünüz ki bunlar bizdeki "la sol fa miminör" notaları
anlamına gelen batı müzii terimleridir.
do = c
re = d
mi = e
fa = f
sol = g
la = a
si = b
minör: notalar arasındaki 1 tam, 1 yarım, 2 tam, 1 yarım, 2 tam ses aralıklarına sahip gam türü.
mesela do minör gamı: do, re, mi bemol, fa, sol, la bemol, si bemol, do
akor basarken notanın yanına m olarak yazılır.mesela mi minör = Em
majör: sırasıyla 2 tam, 1 yarım, 3 tam, 1 yarım aralıktan oluşam gam.
mesela re majör gamı: re, mi, fa diyez, sol, la, si, do
gitar çalan bi elemanın bunları bilmesi farzdır.ayrıca tabi bi de hangi telin ne notası olduunu bilmesi de gerekir:
yukardan aşaa sırasıyla;
1. tel = mi
2. tel = la
3. tel = re
4. tel = sol
5. tel = si
6. tel = mi
en üstteki tel en kalın teldir bilindii üzere.
bi gitarda perde sayısı sabit olmamakla birlikte genelde elektrolarda
22 23 tane felandır.klasiklerde perdeler daa geniş oluo sanırsam
dolayısıyla perde sayısı daa az.
gitarı akort etmek için çeşitli akort programları var pc ye mikrofonla dinleterek gönül raatlııyla akort edebilirsiniz.forumda bi sürü verildi aratırsanız gelir mutlak.
şimdi simple chords dediimiz, gitarı ilk defa eline alan her mert delikanlının çalabilecei akorlarla başlıalım:
E akoru(üstten 2. telde 2. perde,3.telde 2.perde,4.telde 1. perde):
bu genelde mistik bi hava yaratma amacıyla kullanılıo.yane bi cümleye
bu akor eşliinde başlarsanız cümlenin devamı varmış hissini uyandırıo
dinleyicide.onun için genelde son nota olarak basılmaz şarkılarda
felan.bu akor bana hep starsailor ın poor misguided fool unu hatırlatır
nedense.
** akoru(üstten 3. telde 2. perde,4.telde 2. perde,5.telde 1.perde)
şimdi yukarda mi(e) için yaptıımız hareketi elimizi hiç bozmadan bi tel
aşaaya kaydıralım.aha alın size la minör.gitarın en dokunaklı
akorlarından biridir.bi parça bu akorla başlıo veya bitiosa kesin
hüzünlüdür.çou parçada kullanılır.
Em akoru(üstten 2.telde 2.perde,3.telde 2.perde)
en basit akordur ve basit olduu kadar anlamlıdır.bu da minör olduu için hüzün katar parçaya.her parçada mutlak vardır.
C akoru(üstten 2.telde 3.perde,3.telde 2.perde,5.telde 1.perde)
parçaya neşe katar.minörlerle uyumludur.bu akor girdi mi şarkıya bi tempo bi heycan gelio demektir.
D akoru(üstten 4.telde 2.perde,5.telde 3.perde,6.telde 2.perde)
dinleyende bi kabullenmişlik duygusu bırakır.genelde ilk başlarda dier
akorlardan buna geçmek biraz zor gelir parmaınızı tam oturtamassınız
felan ama sora biraz çalıştıktan sora bu sorun ortadan kalkıo beyinle
ilgili bi şe.
F akoru(üstten 2.tel 3.perde,3.tel 3.perde,4.tel 2.perde + işaret parmaı 1. perdeye komple basıcak)
şimdi basit basit akorlardan sora bunu çalmak çok zor diebilirsiniz.ama
bu da zamanla oturacak bi hareket.o işaret parmaının yaptıı olaya
"bare" denio ve parçanın içinde o hareketi yapmak başlarda hayli
kastırıcı.bu akor da bi olaydan bi olaya geçişi belirtio duygu
olarak.yani "bi şe oldu sora bi şe oldu" derken "sora" kısmı f
oluo.geçiş gibin.
G akoru(üstten 1.tel 3.perde,2.tel 2.perde,5.tel 3.perde,6.tel 3.perde)
bu akordan bi duygu almıorum ben şahsen.genelde bitişlerde veya geçişlerde kullanılıo kulaa hoş gelio ama bi duygusu yok sanki.
A2 akoru(üstten 3.tel 2.perde,4.tel 2.perde)
parçaya atmosferik bi ortam katıo kanaatimce.eer bu resimdeki harekette
boşta kalan serçe parmaınızı 5. telde 2.perdeye basarsanız o zaman
normal A yani la akorunu elde etmiş olursunuz ve böylece A2 daa anlamlı
bi akor dönüşmüş olur.deneyin dinleyin farkı siz söleyin